Uspešno turistično leto 2024

V Šaleški dolini beležimo rast turističnih prihodov in nočitev, izboljšanje kakovosti ponudbe in učinkov digitalne promocije

Preteklo leto si bomo na Zavodu za turizem Šaleške doline zapomnili tudi po trajnostnem razvoju turizma in mednarodnih dosežkih, ki so Šaleško dolino postavili na zemljevid prepoznavnih trajnostnih destinacij v Sloveniji in tujini. Dvignili smo kakovost prireditev in druge turistične ponudbe. Največja infrastrukturna pridobitev je nova kolesarska pot Štrekna, ki je Šaleško dolino povezala s Koroško. Zabeležili smo več prihodov in nočitev v primerjavi z letom 2023. Med drugimi je Velenje prejelo zlato medaljo Entente Florale 2024 s posebnim priznanjem za prizadevanja na področju turizma in prostega časa.

Rast nočitev, prihodov in dosega digitalne promocije

V Šaleški dolini (MO Velenje in Občina Šoštanj) je bilo v letu 2024 ustvarjenih 107.521 prenočitev in 38.918 prihodov, kar predstavlja 12 % več prihodov in 16 % več prenočitev v primerjavi z letom 2023. 56 % prenočitev so ustvarili domači gosti, 44 % prenočitev pa tuji. Povprečna doba bivanja je znašala 2,8 dneva, kar kaže na izboljšanje v primerjavi z lanskim letom. Največ turistov je destinacijo obiskalo v poletnih mesecih, z vrhuncem v juliju in avgustu. Med tujimi je bilo največ gostov iz Hrvaške. Sledili so turisti iz Avstrije, Nemčije, Italije, Srbije in Nizozemske.

V Velenju je bilo zabeleženih 16.048 prihodov, kar pomeni 15,8 % rast glede na leto 2023, skupno število nočitev je naraslo na 38.172, kar predstavlja 15,4 % rast. Domači turisti so ustvarili 24 % nočitev, tuji pa 76 %, kar potrjuje širjenje prepoznavnosti destinacije na mednarodnem trgu. Povprečna doba bivanja je bila 2,4 dneva. Glede na nočitve največ tujih gostov prihaja iz Nemčije, sledijo Avstrijci, Srbi, Kitajci in Italijani. Največ prihodov je bilo v poletnih mesecih, z vrhuncem v avgustu, sledil pa je julij. Leto 2024 je bilo za turizem v Velenju uspešno, saj je bilo prenočitev za 34 % več in prihodov turistov za 30 % več kot v doslej najuspešnejšem letu 2019, pred pandemijo covid-19. Izrazito rast smo beležili predvsem pri domačih turistih, kjer so se prenočitve skoraj podvojile.

V Šoštanju je bilo zabeleženih 22.870 prihodov, kar pomeni 9 % rast glede na leto 2023, skupno število nočitev je naraslo na 69.349, kar predstavlja 16,4 % rast. Domači turisti so ustvarili 74 %, tuji pa 26 % vseh prenočitev. Beležimo rast med prihodi in nočitvami tujih turistov, in sicer za 20,5 % več prihodov in 12,6 % več nočitev. Povprečna doba bivanja je bila 3 dni, kar kaže na izboljšanje v primerjavi z lanskim letom. Med tujimi turisti so največ nočitev ustvarili turisti iz Hrvaške, Avstrije in Italije, sledijo Nemci in Srbi. Največ nočitev v Občini Šoštanj ustvarijo v Termah Topolšica.

Slovenijo je v letu 2024 obiskalo 6,58 milijona turistov, kar je 6,3 % več kot leta 2023. Ustvarili so 16,85 milijona prenočitev ali 4,5 % več. Število prenočitev je bilo tako kot predlani rekordno. V primerjavi s Slovenijo je Šaleška dolina v letu 2024 zabeležila višji delež domačih turistov, kar kaže na močno odvisnost od domačega trga. Prav tako je povprečna doba bivanja v Šaleški dolini višja, kar je pozitiven kazalnik.

Čarobna Cankarjeva in Čarobna promenada

Središče mesta je že 1. decembra, ko smo prižgali praznično mestno razsvetljavo, zaživelo s Čarobno Cankarjevo ulico, ki je poleg gostinske ponudbe postregla z več dogodki skozi celoten mesec, med njimi je bil tudi kino na prostem. Praznični ambient na Cankarjevi v organizaciji Zavoda za turizem Šaleške doline je bil dobro sprejeta novost letošnjega decembra, ki je smiselno dopolnila mestno ponudbo in vabila k druženju in srečevanju v prijetnem zunanjem ambientu. Drugi del meseca se je praznično vzdušje razširilo tudi na Titov trg, kjer je v organizaciji Festivala Velenje potekala Čarobna promenada. Ta je z žanrsko različnimi koncerti, gostinsko ponudbo, dogodki za otroke ter gostinsko ponudbo v prijeten ambient privabila množico obiskovalcev. Novost letošnje Čarobne promenade je bila Vilinska dežela, ki so jo pripravili sodelavci Plesne šole M-Dance in Pipoca Academy. Najbolj obiskani dogodki Čarobne promenade so bili koncerti Vilija Resnika, Žana Serčiča, zasedbe Batista Cadillac in dogodek Help! A Baetles Tribute.

Zvrhan koš čarovnije za najmlajše obiskovalce

December je zagotovo poskrbel tudi za zvrhan koš decembrske čarovnije za najmlajše. V Domu kulture Velenje so potekale Čarobne sobotnice, na Velenjskem gradu Pravljični nedeljski dopoldnevi ter mnoge druge praznične ustvarjalne aktivnosti v drugih javnih zavodih. Mesec so zaznamovali tudi obiski dobrih mož. Med bolj obiskanimi je bil Prihod dedka Mraza, ki ga je na Titovem trgu pričakala cela množica otrok. Medobčinska zveza prijateljev mladine Velenje je v decembru priredila kar 24 prireditev, na katerih si je kar 4.000 obiskovalcev ogledalo predstavo, prejelo daril ter se družilo z dedkom Mrazom. Dedek Mraz je obiskal tudi vse šole, vrtce in številne zavode ter institucije – opravil je kar 100 obiskov in obiskal vsaj 5.000 ljudi. Tudi letos se je skupaj z najmlajšimi od starega leta poslovil na otroškem silvestrovanju na Titovem trgu.

Praznični dogodki polnili dvorane v vseh kulturnih ustanovah

Poleg zabave na prostem je bilo praznično in veselo tudi v dvoranah velenjskih kulturnih ustanov. Praznični koncerti v glasbeni šoli, dogodki v Domu kulture Velenje, Vili Bianci, eMCe placu, Knjižnici Velenje, na Velenjskem gradu in drugje so z dobrim obiskom prispevali k decembrskemu kulturnemu šarmu. Med odmevnejše dogodke sodijo glasbeno-plesna pravljica Hrestač v Vili Bianca, koncert Simfoničnega orkestra in zborov Akademije za glasbo v Domu kulture Velenje, koncert Šaleškega akademskega pevskega zbora v velenjski galeriji in številni praznični koncerti v glasbeni šoli Frana Koruna Koželjskega Velenje. Decembrski program sta lepo zaokrožila tudi dva filmska ciklusa v Kinu Velenje, Decembrska romantika in Novoletne filmske iskrice.
Dobrodelnost: praznični venčki Velenja, dobrodelne dobrote in dobrodelni medenjaki
V Velenju v mesecu decembru nismo pozabili na dobrodelnost. Mestna občina Velenje je v sklopu Mestnega marketinga v sodelovanju s floristom Simonom Ogrizkom pripravila projekt prazničnih venčkov, ki so na 42 lokacijah krasili mesto in povezali estetsko čarobnost z dobrodelnostjo. Od prodaje venčkov so 40% sredstev namenili dobrodelnim namenom in zbrali 1.000 evrov. Prav tak znesek so z dobrodelnimi projekti zbrali tudi na Festivalu Velenje s kar dvema dobrodelnima akcijama: v sodelovanju z vsemi javnimi zavodi so pripravili projekt Dobrodelni medenjak ter v sodelovanju s Turistično zvezo Velenje dobrodelno akcijo dobrot, ki je potekala v okviru Prazničnega sejma. Zbrana sredstva vseh dobrodelnih akcij so bila predana Medobčinski zvezi prijateljev Velenje za pomoč otrokom iz socialno šibkih družin. Mestna občina Velenje je ob koncu leta namenila še 10.000 evrov Odboru za pomoč občankam in občanom v MOV za pomoč v stiski.

Velenjski čarobni koledar

Tudi letos so na Mestni občini Velenje v sodelovanju z mestnimi ponudniki pripravili interaktivni digitalni Velenjski čarobni koledar, kjer so vsak dan decembra predstavili novo čarobno ponudbo za obiskovalce. Ob tem so povabili tudi na dogodke, ki so jih organizirali javni zavodi ali večji organizatorji. Koledar je dosegel izjemen uspeh – pritegnil je 9.000 sledilcev, od tega več kot 3.000 aktivnih uporabnikov, ki so stran obiskali več kot dvakrat. Projekt je odlično povezal digitalno promocijo in lokalno ponudbo hkrati pa obogatil praznični program z interaktivnim povabilom v mesto.

Uspešen mesec in leto sklenili s silvestrovanjem, kot ga še ni bilo

Leto so organizatorji sklenili s kar dvema silvestrovanjema, z igrivim otroškim praznovanjem točno opoldne ter z večernim silvestrovanjem, ki je napolnilo Titov trg do zadnjega kotička in poskrbelo za vesel skok v novo leto z Ansamblom Saša Avsenika. Organizatorji so izjemno veseli in ponosni, da so občanke in občani ter obiskovalke in obiskovalci mesta lepo sprejeli decembrski program z bogato gostinsko praznično ponudbo ter da število obiskovalcev prazničnih dogodkov na prostem vsako leto narašča.

Promocija

Na področju promocije in trženja smo se usmerili v promocijo celotne destinacije, vključno s turističnimi paketi, izleti in 5-zvezdičnimi doživetji. Aktivno smo sodelovali z mediji in izvajali PR kampanje za večjo prepoznavnost regije. Destinacijo smo predstavljali na številnih pomembnih turističnih sejmih v Sloveniji in tujini. Izvajali smo digitalno promocijsko kampanjo Šaleške doline kot zelene, varne in doživetij polne destinacije za avstrijski, srbski, italijanski in nizozemski trg. Baza naših sledilcev na družbenih omrežjih je v letu 2024 presegla 50.400 uporabnikov. Z objavami smo dosegli skoraj štiri milijone uporabnikov. Naša spletna stran www.visitsaleska.si je zabeležila več kot 88.200 uporabnikov in več kot 205.200 ogledov.

Smo upravitelj Viste, Velenjske plaže in Vile Bianca

Prireditve na Visti – parku z razgledom je obiskalo 44.000 obiskovalcev. Na Velenjski plaži smo zabeležili 120.000 obiskovalcev, med njimi 30.000 uporabnikov prenovljenega vodnega parka. Število obiskovalcev v turistično informacijskih centrih (TIC) je preseglo 10.446, medtem ko smo v Vili Bianca na dogodkih gostili preko 5.600 obiskovalcev, še 3.098 pa na vodenih doživetjih.

Uspešni smo toliko kolikor so uspešni turistični deležniki

Turistični deležniki v Šaleški dolini beležijo dobre rezultate, ki potrjujejo uspešnost skupnih prizadevanj za razvoj in promocijo destinacije. Na Zavodu za turizem Šaleške doline se zavedamo pomembnosti medsebojnega povezovanja in sodelovanja, zato smo se na mesečnem nivoju redno srečevali s turističnimi in drugimi deležniki ter uspešno sodelovali z javnimi zavodi in drugimi organizacijami.

ZAVRTI IN SE RAZVAJAJ!

  • Kolo lahko zavrtiš enkrat na dan.
Poizkusi srečo
Strinjam se, da me Mestna občina Velenje obvešča o vseh svojih novostih in dogodkih, saj želim biti informiran/-a o pomembnem dogajanju v mojem kraju.
Več o vaših novih pravicah po GDPR uredbi izveste tukaj.
Strinjam se s pravili nagradne igre in dovoljujem, da se moji oddani osebni podatki uporabijo za potrebe nagradne igre.
Never
Remind later
No thanks
Skip to content